Z nuly na 4,4 milionů / rok - krok za krokem

Již od 17 let se zajímám o online marketing. Věřím, že má extrémní potenciál a neustále bude tento trend růst. V současné době je čím dál tím těžší prorazit na trhu. Denně vzniká mnoho nových firem, e-shopů i webů. Docílit, aby ten VÁŠ byl úspěšný není lehké. Závisí to na mnoha faktorech, které lze ovlivnit, ale věřím, že potřebujete i trochu štěstí. Já Vám dokážu pomoci s tím, co ovlivnit lze, pojďme se na to podívat.

Klient má vytvořený e-shop s módou, který je na trhu nový a chce z obchodu udělat známý e-shop, který nabídne klientkám trochu jiný styl oblečení než na který jsou zvyklé. Problémem je, že podobný sortiment prodává již 10 e-shopů a nebude vůbec lehké se odlišit. Co ale klienta odlišuje je, že dané oblečení přímo dodává ostatním prodejcům a má velké sklady, tedy vše skladem, dodání do 2 dnů. Začal jsem tedy analýzou klíčových slov, díky které jsem krok za krokem ladil webovou stránku i texty tak, aby obsahovaly správná klíčová slova, která lidé vyhledávají. Druhým milníkem, mimo obsahu a správných klíčových slov byla editace technická stránka webu tak, aby byla pro vyhledávače dobře indexovaná.

Hodně mi zde pomohlo budování zpětných odkazů, které web s nulovými zpětnými odkazy a nulovým hodnocením u vyhledávačů potřeboval. Nutné říci, že nedělám SEO jako většina SEO specialistů (tedy vkládání komentářů do diskuzí, spamováním fór a podobně… takový styl neuznávám.) Po prvních dvou měsících začala tato práce přinášet své ovoce, což se můžete přesvědčit i z přiloženého screenu, kde máme vyfiltrováno pouze organické vyhledávání:

Pro tuto práci jsem používal nástroje, které doporučuji všem, kteří na optimalizaci pracujete. Ulehčí Vám to několik hodin práce a zároveň měří výsledky!

  1. Collabim, nebo Semor – pro měření klíčových slov
  2. Marketing Miner – pro zlepšení analýzy klíčových slov
  3. Majestic – pro zjištění síly webu
  4. Ahrefs – pro monitorování odkazového portfolia
  5. Screaming Frog – pro monitorování URL adres

Správa PPC kampaní ve vyhledávací i obsahové síti je něco, co mě hrozně baví. Líbí se mi, že výsledky oproti organickému vyhledávání vidíte ihned a dají se jasně měřit a upravovat za pochodu. Již po pár hodinách vidíte, jak na reklamy lidé reagují, můžete testovat různé texty a zároveň zkoušet nové věci.

Celkem jsme na Skliku utratili přes 215 tisíc a za tyto peníze jsme dostali 1.203 objednávek v celkové hodnotě 1.218 933,-Kč s konverzním poměrem 2,11%.

Podíváme-li se na Google Ads (AdWords) vidíme, že při útratě 337.803,-Kč jsem se dostal na 1.622 konverzí s cenou za objednávku 208,-Kč. Důsledkem větší ceny za objednávku je jiná marketingová strategie, než která byla použita na Skliku s tím, že jsme zde cílili i obecnějšími klíčovými slovy a obsahovou sítí pro posílení značky.

Na sociálních sítích lze cílit velmi přesně a testovat mnoho novinek, které Facebook přináší. V naší reklamě jsem se zaměřil hlavně na dynamické reklamy, prodejní katalog, remarketing a akvizici nových zákazníků. Výsledky se podařily a za 61 tisíc jsme získali 442 nákupů.

Zde již celkový pohled do celého webu – bez jakékoliv filtrace.

Klientka byla s výsledky velmi spokojená a tento rok chceme udělat 2x větší obrat než tomu bylo doposud. Společně jsme našli nové konkurenční výhody a dokonce začali fotit vlastní produktové fotky, které dříve nebyli k dispozici. Co musím říct, že beru jako pozitivní věc je, že se nám daří mít stálé zákazníky, kteří nám dělají značnou část tržeb. Nemáme pro stálé zákazníky ani nikde reklamu, vrací se sami, protože jsou spokojeni a vše, co e-shop slíbil dodržuje. Věřím, že toto je obrovský úspěch, protože nyní jsou náklady na reklamu při stejných obratech 1/3 z původních cen.

Dokonce máme nyní problém s tím, že nás konkurenční e-shopy začali kopírovat a marketing, který děláme (texty, obrázky, styl) se snaží napodobit. Každopádně věřím, že zvládnu porazit konkurenci a dostat se na ještě lepší čísla než máme za cíl – zatím to vypadá velmi slibně :).

Pokud i vy máte běžící projekt, kapitál a rádi byste rozjeli svůj projekt naplno, rád Vám pomohu. Napište mi a pojďme si o Vašem projektu promluvit..