Pár zajímavých informací o módním projektu

1024 683 Michal Brůžek

Jestli nejste pravidelnými čtenáři mého blogu, tak možná nevíte o novém módním projektu, na kterém pracuji a který mě doslova vyrazil dech! Jedná se o elektronický obchod na prodej módy. Vrhnul jsem se tak do úplně nového odvětví, které mě nepřestává fascinovat jeho rozmanitostí a velikostí. Není to tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Je to největší projekt, na který jsem hrdý.

Samotná tvorba e-shopu a jeho přípravy na spuštění byly a stále pořád jsou opravdu dlouhé.  Zabralo mi to více než rok usilovné práce. A to až se Modnia dostala do fáze, ve které ji můžete spatřit nyní. Každý měsíc zlepšuji uživatelskou přívětivost celého obchodu a přidávám nové funkce. Chci, aby e-shop byl bezkonkurenční. Lidí, kteří mají e-shop , například maminky na mateřské, nebo lidi, kteří se snaží prodávat oblečení z domova > je mnoho.. prostě přemrštěno.

A já nechci být jedním z nich! A tak si to dělám podle sebe a podle své vlastní vize a plánu, který mám jasně stanovený. Jelikož jsem u Modnie puntíčkář, tak chci mít internetový obchod vyladěný do posledních detailů.  To je také jeden z důvodů, proč ještě Modniu pořádně nepropaguji.

Co se od té doby na projektu změnilo…?

  • Přidali jsme grafiku na sociální sítě a přidali pár informací o nás, které mohou být pro nějaké uživatele důležité.
  • Společně s programátory a grafiky neustále upravujeme nalezené chyby v desktop i mobilní verzi.
  • Vytvořili jsme pro Modniu maskota (tedy přesněji maskotku Emu 🙂 – již je hotová a připravená pro propagaci.
  • Neustále přidáváme nové produkty, které budeme v následujícím měsíci v ateliéru fotit a postupně přidávat na web.
  • Zlepšení a zkvalitnění zákaznické podpory, reklamací a zlepšení kompletní orientace na webu.

Co mě příjemně překvapilo…:

  • O projekt je zájem u magazínů, nebo blogerek. Během 2 měsíců mi přišlo více než 100 nabídek na spolupráci! A to bez jakékoliv propagace, nebo oslovování konkrétních lidí.. ale jak jsem to udělal už si nechám pro sebe:)

Pár problémů, které mě na aktuální cestě potkali…:

  • Kromě samotného elektronického obchodu jsem chtěl Modniu i zhmotnit a vložit do normálního světa a nevyužívat pouze ten digitální. Tedy propojit on-line i offline svět. Již jsme vyjednali velmi dobré prodejní místo v obchodním domě, který se aktuálně předělává. Problém, který nastal byly až neakceptovatelné podmínky, které mě tehdy dostali hodně rychle zpět na zem. Mrzí mě, že to nevyšlo, ale takové peníze prostě nemám. A cestu investování do firmy, nebo připojení nového společníka odmítám. Chci to budovat sám a udělat z toho jednou rodinnou firmu.
  • Spuštění samotného projektu před Vánoci s myšlenkou, že stihnu Vánoční sezónu a nával =  to jsem byl sakra naivní :). Místo hladkých prodejů to byl chaos a již nikdy nesputím projekt, pokud není 100% připravený. A to nejen po technické, ale i logistické stránce. Už chápu marketéry a doporučení, které hlásají, že se na Vánoce musíte pořádně připravit a plánovat je například už v září nejpozději! A s tímto názorem již plně souhlasím.
  • Spustil jsem reklamu na Facebooku, která mě stála pár tisíc a nepřinesla mi nic! Po měsíci, kdy jsem se na celou situaci podíval znovu mi došlo, proč reklama nefungovala.

Co se v posledních týdnech na projektu mění…?

  1. Celkově grafická stránka projektu. První verze byla barevně složená z růžové, fialové a tmavě modré barvy. Kompletně jsme to po dlouhém váhání změnili na modrou, tmavě modrou a světlo-červenou barvu.
  2. Změnila se kompletní struktura projektu včetně odstranění kompletní pánské sekce. Modnia je dámská značka a v následujících pár let neplánuji prodávat pánskou módu… ale třeba postupem času změním názor, uvidíme :).
  3. Kompletně jsme přidali filtr ceny + filtrování produktů dle velikostí, materiálů + možnosti praní.

Leave a Reply

Your email address will not be published.